Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veturi
Sitten olikin aika siirtyä takaperään. Päällisin puolin ok, mutta jarrulevyn sisältä paljastui öljyakvaario  . Sisus aivan märkänä öljystä. Käsijarrupannat ja palikat näyttivät uusilta, mutta öljyisiltä ja pannat pilalla.
Onko mahdollista että takaperän öljymäärä ylitetty ja siksi tulvii, tai onko olemassa huohutusta kuten etuperässä?
Yritin katsella takaperän räjäytyskuvia varaosista, enkä saanut selvää mikä stefa olisi kyseessä. Saattuko kenelläkään olemaan stefan varaosanumeroa?
|
Siis jo taannoin japanissa ei saanut tiputella öljyä...
Jo muutamia vuosikymmeniä Cruisereissa on huohottimen päässä venttiili, joka päästää pelkästään paineen pois, siis kun lämpenee niin laajenee, ja kun jäähtyy, niin "imasee" stefan öljykalvon tms. takaisin.
Ja kun tuo venttiili vuosikymmenien aikana "öljyyntyy ja pölyyntyy" tukkoon, niin perä lämmetessään työntää öljykalvon stefasta ulos...
Minä tarkastaisin huohottimen; taikka itseasiassa nostaisin sen ylemmäs, ja siihen letkun päähän esim 8mm letkuun sopiva bensansuodatin?