Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uteiN_H
Toivottavasti kaikki on täyspäisiä.
Kuvatkin varmaan töllist löytyy....
Jos ei niin. Tohon auttaa rakennusvirastokin arkistoineen.
Mietintämyssyy tai foliohattuu päähän.....Kustannuksia laskemaan jne.
Valitkaa omasta yhteisöstänne ammattilainen henkilö johtaan ja valvomaan, jos löytyy. Jos ei niin jonkun ammattilais tuttu tai ystävä.
Saatte sitä mitä haluuttee ja järkihintaan.
Ja mikä parasta kerralla kuntoon.....
Silti mulla paljon huonoi kokemuksia valuraudan ja muovejen tai hartsien välistä pinnoista. Ei tarvii ku vuotaa yhest paikast niin norjan romi alkaa rehottaan....Ja sit romahtaa.....Ja joutuu tekeen toiseen kertaan oikeel taval.
Eikä tarvita kun 40-70v sitten tehty liitos joka ei oo ihollaan.....liitokses suurempi halkaisija ku putkes mil noi hoonataan puhtaaks.
Eli väliin jää paskat ja norjan romit. Ja sen tietää mitä tapahtuu kun ruoste muhii.....
Perinteet tai perinteiset tavat kunniaan.....
Itse en ostais sukitettuu tai pinnoitettua kiinteistöö tai saati osaketta.
Noi on vaan laastaroitui, ei korjattuja. Iho korjaa ittensä alta mut paskarauta ei.
Aikapommeja ovat. Ja kello tikittää....
Huussin kääntäsin omast noitten suuntaan.....
Joukost löytyy varmy aan jokunen paska-autokuskin.....tai viemärikuvauksii tekevä.
Näist pinnotetuist tai sukuitetuist tältä ammattikunnalta kaipaisin viel rehelliset kommentit tähän asiaan.....
Tietämmättömien eduks, Mä tiedän jo.
|
Tässä on jälleen kerran aiheesta yhtään mitään tietävän "ammattilaisen" kommentti asiasta, todellista Esson baarin jutustelua. Tarinassa menee sukitus ja pinnoitus iloisesti sekaisin ja jos kirjoittaja tietäisi edes perusasiat sukituksesta, tajuaisi tyhmyytensä. Tai ehkä ei sittenkään. Juuri näiden mestareiden kanssa olen tehnyt töitä viimekset 10 vuotta.
Sukitus muodostaa vanhan putken sisään itsekantavan uuden putken. Eli sukituksen jälkeen se vanha putki saa sieltä ruostua vaikka kokonaan pois, sukka kestää ja jatkaa toimintaansa. Tästä on tekijöillä VTT:n sertifioimat tulokset, eli kyseessä on puhdas fakta.
Aikanaan tehty putkien pinnoitus, eli sisäpinnan maalaus on ihan eri asia. Menetelmä on poistumassa käytöstä, koska pinnoite ei ole kestänyt odotetusti. Pinnoitetuissa putkissa on tapahtunut sitä, että pinnoite irtoaa putkesta. Mutta sukitus on siis täysin eri asia, siinä tätä ilmiötä ei tapahdu.
Toivottavasti tämä asia meni nyt kaikkien alojen "ammattilaisellekin" jakeluun.