Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 13.04.2020, 08:56
landman landman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.06
Sijainti: kerava
Viestit: 352
Perusasetus

AWD Transit uusimmalla korimallilla vm.2015 ollut minulla työkäytössä pari vuotta. Vaikka Renegade hakikin pienempää, sotken soppaa silti! Tässä neliveto toteutettu molempiin etuvetoakseleihin sijoitetuilla haldex kytkimillä. Keskellä ja edessä ei ole tasauspyörästöä ollenkaan. Järjestelmässä lisäksi sähköinen hydraulipumppu, joka mahdollistaa nelivedon nopean kytkeytymisen. Lisäksi kojelaudassa kytkin jolla saadaan neliveto lukittua ja luistonesto pois päältä. Rakenteesta johtuen keski- ja etutasauspyörästö siis lukittuvat tarvittaessa nelivedolla. Käytännössä järjestelmä toimii hienosti, normaalikäytössä toiminnan huomaa lähinnä siitä että auto ei vaan sudi talvellakaan. Maastokelpoisuus yllättävänkin hyvä, jäykkä taka akseli joustaa hyvin. Ristiriipunnatkin hoituu hyvin etutasauspyörästön lukittumisen johdosta. Omani on varustettu 4x4 partsin n.2" korotuksella ja 245/75r16 ja talvella 235/85r16 renkain. Punkalla pääsin vertaamaan ML Mersuun jossa isot ja karkeat maastorenkaat. Paikat joihin ML jäi ristiriipuntaan sutimaan Transit meni eleettömästi läpi. Tilaa ohjaamossa hyvin kolmelle ja pidemmällekin kuskille riittää tilaa. Maantiellä pakuksi hiljainen ja hyvä ajaa. Miinuksena parkkihalleihin ei mahdu korkeutensa puolesta.
Vastaa lainaten