Näytä yksittäinen viesti
  #603  
Vanha 12.04.2020, 11:15
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

Päivitetään tätäkin välillä. Eli kevyttä moottorin virittelyn suunnittelua on aloiteltu.

Postissa tuli uusi imusarja. Tai siis käytetty, mutta minulle uusi..! Chevy trailblazer SS imusarja, suuttimineen ja läppärunkoineen.



Pesulle!


Ihan hyvin puhdistui.


Tästä näkee hyvin miten imukanavat kiertää alakautta yläpuolella olevaan yhteiseen kammiomaiseen tilaan. Johon ilma tulee keskellä olevasta putkimaisesta osasta.


Nykyinen imusarja on paljon matalampi, imukanavat on paljon lyhyemmät ja ahtaammat ja tekevät tuon mutkan yläkautta ja läppärunko syöttää ilmaa alakautta niille kanaville. Kaikki se on tehty että moottori olisi mahdollisimman matala ja mahtuisi corveten "konepellin" alle. Tämän maksimikorkeus yltää varmaan tuon uuden imusarjan pyöreän osan alalaitaan, tai korkeintaan sen keskelle.


Oikeastaan ainoa huono puoli tässä imusarjassa on sen korkeus ja rumuus. Koitetaan selviytyä niiden kanssa. Tehoa ja vääntöä sen pitäisi parantaa selvästi vs ls1 imusarja. Jotain hyötyä pickuppien korkeammista konehuoneista!


lisäksi olis haaveissa täyspitkät peltisarjat 1-3/4" primääreillä noitten orkkissarjojen tilalle ja joku mukava virinokka vakion tilalle. Siinä pitäis saada jo ihan havaihttavaa vaikutusta. Tekis vaan mieli nostaa koko motti pois että saa tehtyä kunnolla ja siinä siitten äkkiä lähtee taas laajenemaan tämäkin pikkuhomma. Saapa nähä milloin tämäkin etenee, alustava idea olis ensi syksy kun sadekausi alkaa.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten