Viestiketju: Dollysta kysymystä
Näytä yksittäinen viesti
  #63  
Vanha 11.04.2020, 15:54
maitopoika maitopoika ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.14
Sijainti: Perho Suomi
Viestit: 66
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Käsittääkseni noilla vanhoilla traktoreilla saa vetää melkein mitä tahansa, kunhan traktorin renkailla on tarpeeksi yhdistelmän massasta.
Ennen sai vetää 2,6? kertaa traktorin massan, jossa oli huomioitu koukkupaino ja mahdolliset lisäpainot yms. (etukuormaaja yms.)

Minulla on -80 luvun Belarus 820 , muistaakseni omapaino n. 3500 kg ja kokonaismassa taisi olla noin 7000 kg.
Taannoin ilman jarruja olevaa kärryä sai siis vetää sopivasti aisapainotettua reilu 20 tonnia..... (terve järki kertoo muuta, ainakin talvikelillä...)

Eu taisi rajoittaa kärrypainon 10 tonniin? (siis maa- ja metsätalouden ulkopuolisiin kuljetukset, kuten harraste auton hinaus....)

Toki tämäkin taitaa olla kumottu?

Ja aina pitää joko olla dieselit tankissa, taikka maksaa päivämaksu. (onko vielä? minä olen ajanut aina dieselillä)

-> Pienelläkin Wanhalla traktorilla voi kuskata 3 tonnin maasturia, kunhan uskallusta/itsevarmuutta riittää... ja taaksepäin valot +hitaan ajoneuvon kolmio riittää, tietysti pitää olla peilit yms...

p.s. Noissa Wanhoissa traktoreissa on pääsääntöisesti huonot jarrut; siis lähtökohtaisesti mäet ajetaan alaspäin maksimissaan sillä vaihteetta, millä noustaisi ylös, ja se on Wanhoilla traktoreilla kävely/hölkkä nopeus...
jarruton kärry saa olla 2* traktorin massa ja jarrullinen 3* traktorin massa. koukkupaino max 3t ja saa ajaa omat ajot löpöllä. jos viet naapurille puukuorman ja puut on naapurin niin diesel tai päivävero. jos viet omia puitas naapurille niin riittää löpö
__________________
KAIKKI PAITSI METSÄSTYS ON TURHAA!
Vastaa lainaten