Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Siis syöttääkö energiaa jokaiseen vaiheeseen yhtäpaljon?
-vai haisteleeko vaihe kohtaista kuormitusta, ja syöttää tarpeen mukaan vaikka vain yhtä vaihetta?
Jos kiinteistössä 3x25A pääsulakkeet, niin yksivaihe invertterillä syötetään vain yhtä vaihetta, ja kaikki kulutus kerätään/kytketään yhdelle vaiheelle, niin aurinkosähköä ei syötetä vahingossa verkkoon, kun samalla ostetaan sähköä toiselta vaiheelta.
|
En vielä ole kauhean asiantunteva, mutta vaikuttaisi syöttävän tasaisesti kaikkiin vaiheisiin. En tunne vielä kaikkia asetuksia.
Tuumin kuitenkin, että jos jostain saa laadukkaita kellokytkimiä, voisi tehdä ajastusta valoisaan aikaan. Varaajan termarista meni vissiin kärjet rikki tasavirtatestailuissa, niin koko talvi tuli mentyä kiukaalla käyttövettä lämmittäen ja astianpesukone tekee astianpesulämmön.
Olen katsellut niitä ampeereita ja tuottaja. 12 paneelilla ilman ihmeempää kallistusta nurmikolle lätkästynä tuotto ollut semi ok aurinkopäivänä 10 kilowattitunnin tietämillä.
Sähkösopimus muutettava pörssisähköksi.
Näkisin näin, että touhu asettuu uomiinsa riittävällä paneelimäärällä, onko mahdollisesti n. 40 kpl ja ajastinkelloilla.
Meinaan akkuhommaa tutkiskella myös pienessä mittakaavassa.
Jos tavikset yrittää saada 1/3 kiinteistön kulutuksesta auringosta, minä voisin yrittää 2/3 ja myydä talvea varten ylijäämää.
Lämpöpumput sopii touhuun koska niitä voi ohjelmoida viikkoajastinta apuna käyttäen. Nyt kahdella vaiheella lämpöpumppu ja remonttiosaston lämmitys voisi olla kolmannella.
Sähköautoon varautumisessa tämä hyvä juttu.
Olen käsittänyt niin, että tämä invertteri avittaa sähköverkkoa ja liittymää jos haluaa vaikka käyttää jytkympää painepesuria, niin paisteessa invertteri avittaa silloin jos siinä on kunnolla paneeleita.