Näytä yksittäinen viesti
  #7  
Vanha 28.03.2020, 19:48
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Raatojooseppi Näytä viesti
OK, tuo olikin hyvä pointti tuo pyöräytys jne. Ja kyllä, ei ollut mitään rengasammattilaisia
tässä asialla, pikemminkin päinvastoin. Ajellaanpa menemään vähän aikaa ennenkuin kurvataan kylän oletettavasti parhaalle pajalle.
Laitoitteko liukastetta, että nousee varmasti kunnolla tubeles
"humpin" yli? (siis kunnolla vanteelle)
Tätä voi silmämääräisesti yrittää katsella, että näkyykö renkaan reuna vanteelta jokapaikassa yhtä paljon (siis yleensä jotain reitoja tms. tuossa vanteen reunan lähellä)

Kuten jo yllä kerrottiin, renkaat on voinut painua varastoinnissa.

Tuota rengasta voi yrittää elvyttää ajamalla: laske paineet kohtuullisen alas, esim. kiloon tai jopa alle, mutta ei niin alas että pääsee lyömään vanteelle missään tilanteessa.
Ja sitten ajetaan niin lujaa/pitkään (minä ajoin 70 km/h noin 30 min) että rengas lämpiää reilusti kädenlämpöiseksi. (oli nollakeli)
Jos rengas ei ala lämpämään, niin tarkista, voisko ilmanpainetta laskea?
Kun rengas lämpiää, paine nousee.... Siis älä jätä autoa seisomaan noilla alle kilon paineilla, vaan käy laittamassa normaalipaineet heti.

Minulla oli yksien 285/75-16 (en muista minkä merkkiset, viesteistä voisi löytyä) sama ongelma n. 5v sitten.
Ne oli jollain lailla valuvikaiset, kulutuspinnan pinta lähti "kesimään" lehteilemällä irti; siis samalla lailla kuin joskus pinnoitettujen renkaiden sivut.
Noita n. 2x5mm vaurioita oli useammassa nappulassa.

Noita ei saanut millään alle 300g painoille, vaikka selkäheittoa ei ollut käytännössä yhtään. (ajoin taka-akselilla pienillä paineilla kuumaksi yms. etuakselilla ollessa ei pystynyt ajamaan yli 30 km/h)
Vastaa lainaten