Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 23.03.2020, 22:22
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Sammuuko täsmällisesti aina samalla kaasupolkimen asennolla?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Seesari Näytä viesti
Normaalisti käynnistyy, normaali tyhjäkäynti ja varovaisella kaasulla toimii täysin normaalisti, pystyy ajamaan. Kun painaa 3/4 tai enemmän kaasupoljinta, niin aivan kuin polttoaine tai kipinä katkaistais kokonaan, kun kaasun löysää ni jää käymään normaalisti. Ei pauku eikä polta putkessa, ei aivasta takaisinpäin. Lähtee käyntiin normaalisti kylmänä ja lämpimänä ja käy hyvin.
Onko tuo kone alkuperäinen tuossa autossa? siis ettei ole itse siirretty TBI:n johtosarja esim. dieselkoneen tilalle...

Tuleeko tuo vika kierroksista ja kuormituksesta riippumatta aina samassa kaasupolkimen asennossa?

Jos kerkiää nostaa kaasua pikkuisen, heti kun sammuu, niin herääkö uudelleen käyntiin?

Ja sammuuko, jos polkaisee esim. 1/4 osa kaasusta nopeasti kaasun aivan pohjaan?

Kannattaa tutkia tuo kaasuläpän asentotunnistimen toiminta., siinä on säätövastus, siis samankaltainen kuin wanhan radion äänenvoimakkuuden säädin/potentiometri, toki paremmin koteloitu, ja mahdollisesti nesteen täyttämä...
Ja tuo vastusmateriaali on useissa autoissa "hiilikalvo" jota pitkin liukuu metallinen nasta, ja jossain vaiheessa kalvo kuluu puhki, jolloin vastusarvo heittää, ja silloin ecu luulee että nyt kaasupoljin on jossain aivan eri asennossa.... (eräässä toisessa merkissä tuo asennon tunnistin potentiometri palaa juuri noin, kun potentiometrin liuvun- ja vastuksen miinuksen pään johtimet vaihdetaan keskenään)

Tuolla topiikin ensimmäisellä sivulla, olikohan 21.12.2013 kyselin/neuvottiin testausta.

Tuon "vikakoodin merkkivalon" voi varmaan mitata suoraan ecun liittimistä? (en muista miten oli, on aikaa siitä kun möin tuon oman pois)
Ja kun selviää että onko vika itse ecu:ssa, vai jommassa kummassa johdossa, niin sitten paikallistetaan ja korjataan vika...
Siis jos ecun liittimeen tulee jännite ja polttimolle ei, niin mittaamalla jännite eripaikoista johtosarjaa; siis yleismittarin toinen johto jatketaan esim. 3 metriä pitkäksi, että yltää mittaamaan mistä kohtaa vain...
Vastaa lainaten