Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AnttiJuhani
Täällä varmaan joku on näiden land roverien kanssa paininut joten ajattelin kysyä hieman neuvoa kun omat konstit aikalailla kokeiltu.
----------------------------------------------------------------------------------
Auto starttaa iloisesti muttei käynnisty. Bensapumpun rele käytettiin irti, ei vikaa havaittavissa, rele pitää äänen kun avaimesta kääntää, pumppu ei. Tämä rele moni osainen, olikohan 4 relepiiriä muistaakseni samassa releessä. Tankin pumpulle mitattiin 12v kun virrat laittaa päälle ja toiseen napaan 6v. Tässä välissä saapuikin startti mikä asennettiin ja pari päivää myöhemmin uusi tarvike pumppu mikä myös paikoilleen. Edelleen pumpulle tulee virta avaimesta käännettäessä, mutta pumppu ei pidä minkäänlaista ääntä.
------------------------------------------------------------------------------
|
(Olen tietoisesti yrittänyt välttää kommentoimasta.... Sorry)
(Minusta ainakaan 90 luvun englantilaisessa perheautossa ei pitäisi olla bensapumpun älykästä ohjausta, esim pulssimoduloitua)
Siis noista Englanti- laisista on paljonkin kokemusta: Kaikki sähköt pois starttimoottoria lukuunottamatta, ja uudet akunkaapelit käännetään ns. toisin päin: miinus napa runkoon....
(Muutaman -50 ja -60 luvun Fordson Majorin ja Dextan.. siis traktoreita.)
Ja sähkötekniikasta sen verran kokemusta, että olisin uskonut Kaitsu67 neuvoilla löytyneen ongelman?
Siis jos saat sen feelanderin käyntiin, niin etsi se huono liitos.... yleensä nämä ei kuulu "Aika parantaa" osioon?
(Ainakin noissa japseissa, saksalaisissa ja jenkeissä, millä liikun, vika on helpompi korjata tms. silloin kun ei ole minnekkään kiire, ja työkalut samassa pihassa

)
-> minä kävisin kaikki maajohdot läpi (käydessä), ja minulla on yleismittarissa terävä piikki, millä pääsee mittaamaan jännitettä myös liittimen sisältä/johdosta....