Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Yleensä rivipumpuissa on seuraavasti:
Tuo ahtopaineen vaikutus syöttöön tapahtuu siten, että syöttöpumpun päässä on sammuttimen kanssa/yhteydessä joku järjestelmä, joka antaa lisää syöttöä, kun ahtopainetta....
Onko sulla tuommoinen moottori?
https://produto.mercadolivre.com.br/...ndo-ctroca-_JM
Tuohon syöttöpumpun takapäähän pitäisi tulla turbon ja imusarjan välistä letku, millä "ahtopainetieto" välitetään syöttöpumpulle? Siis "pyydetään lisää syöttöä, esim. pakkosyötön muodossa..."
Ja jos vanha, siis esim. -70 luvun turbodiesel, niin tuota syötönlisäystä ei välttämättä ole:
Kun painetaan kaasu pohjassa, niin musta savupilvi vähenee, kun saadaan turboon paineet
Ja jos kasaat tuon koneen "ajan säästämiseksi-" noista kahdesta koneesta; niin kerroppa lisää...
|
No juu imusarjan paineesta toimiva säädin siinä on. Muistaakseni näyttää juuri tuolle kuin linkin koneessa ja rivipumppu siinä on. imu ja pakosarja siinä on erilainen jolloin ahtimen kompressorin ulostulo liittyy melkein suoraan imusarjaan. Pitää vielä tutkia tarkemmin jos yhdyskappaleen saisi irti testimielessä.
OM366A 170hp kone on vuodelta -85 1117 11T Mesen kuorma-autosta. Siellä se on vieläkin paikallaan ja autokin leimassa mutta jossain kohtaa pitää antaa sille viimeinen tuomio.
Aikaa oli tarkoitus "säästää" siinä että laittelen ahtimen ja rakennan putkiston toisessa seisakissa, kone siinä ensimmäisessä. Ei oikein ole tuossa 416 mogin konehuoneessa tilaa millekään joten ahtimen sijoitus vienee reilusti aikaa.
OM366A koneen kansi ja imusarja on paljon leveämpi kuin OM352 kansi jossa on imusarja ja venttiilikoppa samaa osaa. Käyttämällä OM352 koneen kantta on tarkoitus välttää kopin nostaminen ja voi olla että erillisellä imusarjalla oleva kansi ei edes mahdu moottorikopan alle. Sinällään kahdesta koneesta kasaaminen ei muuten aikaa säästä. OM352 koneen kansi on vielä muutama vuosi sitten rempattu täysin joten siitä ei tarvitse murehtia. Amerikassa joku benzworldille kirjoitteleva mog kuski on tehnyt tuollainen kannen vaihdon joten usko on että se sattuu bolt on.
OM352 on 5,7 ja OM366A on 6,0.