Ilmavuoto saattaa "hävitä" kun auto käy, eli samalla tietysti myös lämpiää. Syitä voi olla monia:
* Nostopumpun imupuolella oleva letku puristuu kiinni vuotokohdasta.
* Vuotokohdan dynaaminen paine (virtaus, mutkat, jne.) on likimain nolla, mutta koneen (eli myös nostopumpun) pysähtyessä siihen tulee pieni alipaine, joka vetää ilmaa putkeen.
* Vuodosta tulevat pienet ilmakuplat menevä ruiskupumpusta läpi aiheuttamatta ongelmia kun none käy ja virtaus on kova, mutta seisoessa täyttää putkea ilmalla.
* Ja ...
Yleensä noissa tapauksissa kone käynnistyy hyvin lyhyen seisonta-ajan jälkeen, mutta mitä pidempään on kaymättä, sitä huonommin lähtee käyntiin. Siitä voi tulla semmoinen ajatus, että koneen lämpötila jotenkin vaikuttaa käynnistymiseen.
T, Antti
|