Kyllä se noinkin toimii. Piirrelkää vaikka vapaakappalekuvia.
Sen toiminnan kannalta on aivan samantekevää onko se navan nivelen pyörähdysakseli auton pituus- vai pystysuunnassa, kunhan tukitangoilla on liikevaraa, ja enemmänhän sitä on jos tuo keskiosa pyörii vaakatasossa kun siihen tulee moiset pallonivelet kiinni.
Linkinhän saa laitettua jopa akselin alle, jos tilaa on vähänlaisesti ja maasto-ominaisuuksilla ei ole väliä. Esim. Mustangeihin myydään seuraavanlaista alustasarjaa:
http://www.totalcontrolproducts.com/rearcoil.html
Ainoa juttu mikä tuossa kuvan FJ-40:ssä voi muodostua ongelmalliseksi on, että linkin keskipiste on aikamoisen vipuvarren päässä akselin yläpuolella. Tai ehkei sittenkään, eihän tuosta voi aiheutua mitään muuta kuin sivuttaissuuntaisia tukivoimia kun akseliin kohdistuu voimia sivustapäin. Tositoiminnassahan tuon arvon vasta näkisi.