Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 09.03.2020, 10:21
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Jimny ja Duster on vähän eriluokan pelejä. Jimnyllä nyt voi vähän rankempaa offia harrastaa. Mut Dusterilla en lähtisi sitä tekemään. Ihan vaan kun se pohjakin on täysin suojaamaton. Mutta jos idea on mennä jotain metsäautoteitä niin mikä ettei. Se ykkönen on lyhyt. Itse lähden yleensä 2-vaihteella liikenteeseen. En usko, että se ihan niin lyhyt ykkönen on kuin Suzukissa jakolaatikon kera, mutta Suzukiin kun laittaa isompaa rengasta niin sit ollaan aika samassa välityksessä. Kyllä sillä jonkin asteen offia voi harrastella. Mut voi olla, että kytkintä joutuu hieman käytteleen. Tuollaisen Dusterin voi muuten myös korottaa melko edukkaasti. 1.5-2" korotus maksaa n.150€. Itselle asentelin korotussarjan. Nousi tasan 5cm alkuperäiseen nähden. Alkuperäisen pituiset iskarit pidin, koska ne rajoittaa sitten tuota ulosjoustoa, ettei vetarit irtoile tai tule muuta ongelmaa

Neliveto toimii niin, että oletuksena etuveto. Tarvittaessa voimaa taakse. Nelivedon voi lukita myös 50/50. Tämä nelivedon lukitus lähtee pois päältä automaattisesti kun ylität 80 vauhdin. Luistonesto hoitaa puuttuvat akselilukot. Toimii yllättävän hienosti. Mikäli ajelee tuolla automaattisella nelivedolla niin itsellä ainakin pari kertaa se on sekoillut huolella. Se saattaa vetää vain keulasta vaikka pitäs voimaa mennä taakse. Lisäksi mittaristoon voi tulla kaikenlaisia kummia herjoja. Näitä ei ole tullut jos ennen offailuja laittaa lukitun nelivedon päälle ja ottaa luistoneston pois. Silti se luistonesto hoitaa ne akselilukitukset. Pelkän etuvedonkin voi valita, mutta en tiedä mitä ihmeen hyötyä siitä on? Kardaani sun muut vetarit pyörii edelleen siellä mukana niin ei siitä tule minkäänlaista polttoaineensäästöä. Yllättävän hienosti tuo Dusteri kyllä maastossa kulkee. Kaikenlaista offipalikkaa on myös hyvin saatavilla. Mikäli nyt yhtään enemmän offailee niin melkein kannattaa jollain tapaa se pohja panssaroida. Se on täysin suojaamaton. Enkä usko edes kardaanin kestävän osumia, koska se on niin hepposta kamaa. Se ei nimittäin kovin paljon painanut. Tosin eipä tuo koko autokaan paljoa paina. Reilu 1300kg. Rengastusta ei sitten kovin paljoa voi muuttaa. Sitä en tiedä miten tuossa uudessa mallissa menee. Mut vanhemmassa vakiona 215/65-16 ja käytännössä suurin mahdollinen koko on 215/70-16. Mikäli vielä suurempaa meinaa niin sitten alat modaileen edestä peltiä sisäänpäin. Takana kyllä mahtuu pyöriin isompaakin. Mutta isomman renkaan myötä taas ne välitykset kärsii.

Mikäli päädyt tuollaisen uuden tai tuoreen mallin ostoon niin laita takaovien kohdalle siihen pyöränkotelon pullistuksiin jotkin muovikalvot. Hienosti nimittäin iän myötä se saa kunnon hiekkakylvyn. Eikä auta edes roiskeläpät. Muovikalvon myötä maalipinta pysyy kunnossa.
Vastaa lainaten