Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 15.02.2020, 11:30
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Semmoinen huomio paineista, että esim chevroletissa käytetty saginaw ohjaussimpukka paineistaa molemmat puolet jonkinlaiseen paineeseen vaikka rattiin ei koske. Varmaan paineet tietty nousee kun systeemi alkaa tehostamaan ( ja ehkä ”toisen puolen” paine menee lähelle nollaa paine-eron kasvattamiseksi).

Mutta tosiaan se simpukka suorastaan lukitsee ittensä keskiasentoon kun auton käynnistää, kun sammuksissa sitä pystyy käsin kääntämään sektorivarresta. Siihen kait se perustuu muissakin ettei ratti hakkaa käsille eikä tehostuksessa ole viivettä. En koittais löytää siis nollapaineita systeemistä jos pumppu pyörii.

Edit: Lisätään vielä semmonen kommentti, että jos painemittari käyttäytyy kaasua poljettaessa kuin kierroslukumittari, sekin viittaa pumpun kulahtamiseen. Ihan tyhjäkäynnillä voi paineet tippua, mutta sanotaanko välillä 1000rpm - maksimit, ei pitäis olla väliä paljonko on rundia. Tuotto muuttuu tietysti mutta pitäis kyetä tekemään painetta. Painetta testataan esim renkaat tappiinsa käännettynä ja systeemistä pitää löytyä paineenrajoitusventtiili, ettei paikat halkea.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso

Viimeksi muokannut veijon-esso : 15.02.2020 12:44
Vastaa lainaten