Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 12.02.2020, 11:16
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Ei liity tähän,mutta yleisesti pumpun imupuolella ei kannata käyttää teräviä mutkia...Yleensä pari peräkkäistä 90-kulmalla olevaa liitintä saa aikaan kaiken maailman ääniä pumpusta/kavitointia/painemittarin neula hakkaa...Pienellä virtauksella/kierrosluvulla voi toimia.

Sitten kun se vaahdottaa öljyä tipankin,Niin kestää tosipitkään että rauhoittuu.Vaatii monesti pienen seisokin että ilmakuplat nousee ylös öljystä.
-Toki tähän vaikuttaa öljysäiliön koko ja kerkeääkö öljy rauhoittumaan ennen,kuin menee pumpun imuun.
-Eli imu ja paluu mahdollisimman kauas toisistaan tankissa.
-Pumpun imu mahdollisimman isoilla liittimillä/letkulla/putkella.
-Pumpun imupuolella jouheva 90asteen letkukara ennenmmin kuin porattu terävä 90asteen nippa,Siis jos ei pysty käyttämään suoria.
-Painepuolella ei ole niin nöpönuukaa

Paineenrajoitus venttiilin ulostulon voi vetää simpukan paluulinjaan tai suoraan pyttyyn,miten nyt on helpompi, mutta sen se vaatii niinkuin TIMJUS totesikin.Muuten tapahtuu jotain hassua.
-Tämä siis oletuksena että pumpussa itsessään ei ole paineenrajoitusta ja joudutaan käyttämään erillistä painelinjaan tulevaa venttiiliä.
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten