Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Onko perinteinen hammaspyöräpumppu?
paineen säätimet/ylipaineventtiilit yleensä venttiilipöydässä, ei pumpussa, ja paineet liikkuu yleensä moninkertaisina verrattuna TOYOTA HJ 60/61:::: ja jos paineensäädintä/ylipaineventtiiliä ei ole, niin nuo piikkipaineet sopivilla öljyillä on niin suuret, että jostain lentää pihalle
Esim. -50 luvun traktoreissa (Fordson Major) hydrauliikan ylipaineventtiilii aukeaa vasta noin 2x niin suurella paineella, kuin HJ:n (ja tuosta Majorista omakohtaisia kokemuksia; niin pitkään kun perä (taka-akseli) on kädenlämpöinen, niin tuo ylipaineventtiili rajoittaa painetta alhaisella tyhjäkäynnillä... (paine säädetty siihen, että eturenkaat pysyy "aina" maassa)
Onko tuossa sinun kilpurissa? paineensäädintä, ja mille avautumispaineelle säädetty? (en koskaan ole nähnyt "oikeaa-" hydraulipumppua pienessä, katulaillisessa maasturissa ohjaustehostimenpumppuna)
Mikä kokoonpano k.o tehostuksen puutteesta kärsivässä?
|
On hammaspyöräpumppu.
Paljonko painetta saisi olla?
Tässä on jokupaineensäätöventtiili, ja virtauksen säätö. Virtauksen säädön jo otin pois käytöstä varuiksi...
En tiedä mille paineelle säädin säädetty.
Öljynä näyttää olevan atf.
Kyllä tuossa mehut pysyy sisällä...