Syyllinen löytyi! Vähän selitystä luvassa, jos joku tulevaisuudessa kamppailee samanlaisten ongelmien kanssa.
Multa oli vasemman etuvalon takaa esivastukselle menevä johto poikki. Varmaan hiertänyt johonkin kulmaan ja syöpynyt poikki. Autossa on koko mun ajan ollut epämääräistä pätkimistä ajossa, ja olen melko varma että myös tämä liittyy samaan vikaan. Vieläkään en löytänyt katkenneen johdon toista päätä ankarasta etsinnästä huolimatta ja toivon hartaasti ettei lyö maihin missään. Joudun tässä tapauksessa ryöstämään virran EGR-solenoidin johdolta, joka on muutenkin samalta sähkön syötöltä. Fusible linkit olivat siis ehjiä.
Eli nuo releet ovat ainakin tuossa 88 -vuosimallissa järjestyksessä hytistä luettuna: AC/flekti, happianturin lämmitys, bensapumppu, Power latch. Sitten tulee starttimoottorin rele, jossa yksi pinni antaa bensapumpulle syötön esivastuksen ohi.
Olin aluksi väärällä releellä, sillä bensapumppu lähti hämäävästi käymään happianturin releeltä, joka on yhdistyksissä bensapumpun etuvastuksen ohittavaan syöttöön.
Ja happianturin pinnillä 30 ei ollut virtaa, sillä se on samaa linjaa pumppureleen 87 -pinnin kanssa, jossa johto oli poikki.
Suuret kiitokset kaikille avusta! Kummasti oppi taas sähköistä ton vekottimen parissa.
|