Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja artsi777
|
Katsoin molemmat videot, ja pikkuisen epäreilua verrata itsesekoitettua bensaa, jossa moninkertaisesti Öljyä (ja oliko jotain EI-Huski/tilhi- siis halpaa öljyä)
Ja jos kampikammiossa on karstaa, samoin kuin kampiakselin laakereissa; varsinkin sähköohjatulla kaasarilla, niin vika on jossain muualla, kuin polttoaineessa!
SIIS vika on noissa männän renkaissa, ja männässä: siis ne on niin loppu, että palo-/-pakokaasu pääsee kampikammioon.
Ja kestihän nuo kampiakselin laakerit niin pitkään, että sahaan piti tehdä ns. peruskorjaus

(siis oli jumissa)
-> Tuo pienkone bensa, onko sitten 2T vai 4T, on kirjaimellisesti hintansa arvoista ns. Mökkiläiselle: Joka käyttää 2T bensaa vuodessa, sanotaan alle 10
litraa, varsinkin jos tuota 2T bensaa palaa useammassa laitteessa.
Ja samoin 4T- pienkonebensa, jos kulutus on tuo yllämainittu.
2T öjyt jakaantuu myös vesi- ja ilmajäähdytteisiin; siis perämoottorin 2T öljy ei ole hyvä moottorisahaan, eikä painvastoin.
Ja itse sekoittajille: 95e bensaa ei kannata ostaa, jos ei ole varma tieto, että se on käytetty 3-4 kk sisällä, ja kaasari ajettu sen jälkeen täyteen pienkonebensaa.
98e kestää paremmin, mutta ei juuri yli 6 kk.
Ja pumppu Bensoissa on kesä- ja talvilaadut; perämoottori ja ruohonleikkuri voi toimia hyvin 1/2 vuotta vanhalla bensalla...
Mutta moottorikelkkaa on turhauttavaa repiä käyntiin 6kk vanhalla "kesä bensalla"
Ja ainakin taannoin, nuo Apteekin 20 ml ja 50 ml ruiskut oli niin halpoja, että ei ole vaikeaa mitata öljyn määrää... (pyydä Muovimännällä olevia, siis ei kumitiivistettä)
Itse mittaan tuon öljyn määrään puntarilla, siis 0,1 litraa painaa 75-85 grammaa...
P.s. Tuo bensan säilytysaine on hintansa arvoista, jos bensamäärät on isot...
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6080...tysaine-250-ml
Tuolla lisäaineella kaasari ei kerää kertymiä talvisäilytyksessä, ja reilu 6kk vanha 98 toimii kuin uusi...