Taikuutta.
Nää on vähä ikuisuus kysymyksiä,aloitin 2T urani 35v. sitten Suzuki PVllä. Siitä moottorisahojen kautta Crossipyöriiin ja jälleen moottorisahoihin ja työkoneisiin. Ykskään kone ei oo leikannu kiinni mihin oon liemet sekottanu. Kerran leikkas yks saha isäukon sekoituksilla ja ties kuinka monen vuoden liiterissä seisomisen jälkeen. Monilla leikkas crossipyöriäkin,bensa harvemmin syynä. Joka kerran kun on mittaribensa laadut vaihtuneet on erään kilpamekaanikon neuvosta otettu yhteyttä polttoaine valmistajaan,viimeks Nesteen tekniseen neuvontaan. Heidän neuvonsa ovat tuntuneet toimivan. viitaten kaikkeen edelliseen sanoisin et jos kone nalkkaa kiinni ja syy on varmuudella todettu bensasta johtuvaksi on vettä bensan seassa tai väärä öljy,jotkut ei itsesekoittuvat öljyt ei sekoitu bensaan vaan saostuu kannun/tankin pohjalle,sitte tankista ajetaan ensin ne öljyt ja loppu onkin öljytöntä ja naks. Toinen ilmiö on että liiterin katossa reikä ja kannukaan ei ole ilmatiivis ja kosteus tiivistyy bensaan riittävissä määrin ja kun siinä on tenua jo valmiksi tulee siitä emulsio vesi+tenu+bensa ja sen ominaisuus on se että öljy pelkistyy kun vettä on riittävästi. Siksi se 98E kun tenua on vähemmän,ja jos kulutusta on vähemmän niin pienkone bensa,joissain vanhoissa sahoissa vaatii kaasarin säätöä mut sanoisin et kannattaa silti. Pienkone bensa kun ei aiheuta korroosiota ja säilyvyys on parempi,ja jos yhtään merkitystä ni väittävät että on myrkyttömämpää kun mittari tavara,eräskin metsurikaverini kuoli keuhkosyöpään vaikka filtterin läpi savunsa vetelikin.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
|