Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet
No joku 150Nm vastaa hiukan vanhemman vapari hlö-autokoneen vääntöjä. Ykköset vaikka 3:1, niin siinä välissä teoriassa 450Nm ja perä sitten mukaan vaikkapa 4:1, niin vetarilla teoriassa 1800Nm. Ja maantievauhdissa suoralla välityksellä 1:1 se 600Nm vetarilla.
Jotain karkeaa vertailupohjaa.
Kyllä se liikkuu noin mutta ei ehkä kovin suuria esteitä ylitellä kuitenkaan, se laitteen painohan paljon ratkaisee, varsinkin nousuissa.
Tietysti se perä vaikuttaa, jos kardaanilla on 400Nm, niin ei kai se hirveästi jollekin suzukille häviä... 
|
Noi vertailuväännöt on kuitenkin kaasupohjassa tilanteita siis, kun koneessa maksimiväännöt kyseessä. Tohon suohiippailutarkoitukseen pitäisi riittää pienempi vääntö kuin ykkösellä kaasu pohjassa..
Parhaiten kait hiippailee autot joissa tarpeeksi tiuhat välitykset ja kone tyhjäkäynnillä ruksutellaan menemään. Jos toi PTO olisi tosi tiuha välitykseltään, vois hydraulinen hiippailu onnistuakkin. Mielestäni välitykset kuulostaa liian raskailta että tota kautta vois autoa järkevästi liikuttaa. Vaikka ei koko auton speksit ole tiedossa. Mutta jakolaatikon malli viittaa isoon liikuteltavaan massaan.