Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja OnOff
Mitenköhän paljon tollanen ameriikan NP203 jakolaatikon voimanulosotto (Power Take-Off) kestää vääntöä välittää? Sen hammasratas on kapeampi kuin alennusvaihteen varsinaiset rattaat, joten voisi olettaa että se on mitoitettu pienempään voiman välitykseen kuin jakis itse. Speksejä tuntuu olevan vaikea löytää.
Joku lukema pitäsi suunnittelupohdintaan maksimiväännölle saada.
Kuva lainattu muualta, mutta kyseessä siis sunnilleen tämänkaltainen kapine.
https://www.parker.com/Online/Produc...0Series_zm.jpg
|
en tiedä paljonko on laskennallinen kestävyys tolla rattaalla, ennemmin veikkaan että se ulos tuleva akseli surahtaa kierteelle ja poikki kun rajoja haetaan. Sehän ei mikään älyttömän paksu ole. Mutta mitä kovaa tehoa/vääntöä vaativaa meinasit sillä tehdä, ainakin mekaanista vinssiä on sen kautta kuulemma käytetty?
edit: Käsittääkseni näissä käytetty PTO on muncien tekemä ja tuolta linkin takaa löytyy aika kattavasti dataa:
http://www.driveproducts.com/wp-cont.../TR-G94-01.pdf
En oo varma mikä toi PTO oli malliltaan, nopea googlailu sanoo että SG malli vois olla kyseessä.