Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli
Just nyt en pääse tarkistamaan mut sanoisin ettei oo portterissa noin pitkää tavaratilaa.
|
Matala, pitkä riihikone T5 pois laskuista joka menee vaihtoon. Kokemuksesta 2800mm menee suoraan. Kulmast kulmaan 3m kanki.
Voisko joku mitata uuden korimallisen pitkän Dukaton, Pösön, Citikan ja voortin tavaratilan? Ja laittaa mitat tänne.
Ja noi pisimmät taitaa olla puolikorkeita.
Kiitos jo etupeltoon.
Tai täytyy tehdä reiät väliseinään ja pultattavat levyt niihin et kelkasta menee sukset noin 40-45cm hytin puolelle penkkien alle.
Tosta artikkelista löytyy kuva kuinka se on toteutettu Transporter T6.1 mallissa ja pituus kasvaa 3300mm:n.
https://koneporssi.com/autot/paivity...ansporter-6-1/
Tos mun mallissa ei oo ku yks akku konehuoneessa joten saa reiät kummllekin puolelle kelkan etusuksille. Yleensä toi toinen on kuskin penkin alla.
Eli vaihto vielä tällä pysäkillä ohi.
Mittoja kuitenkin kaivataan.... Tulevaisuutta varten.
Tänään tarkastettu tilanne ja mitoitettu reiät. Huomenna työnalle. Kelkan muovises etusuksessa 30cm korkee silmukka edessä repimistä varten. Ton johdosta joutuu nostaan kuskin penkin kiinnitystä 5cm ylemmäks ja poistan kehikosta palan rautaa ja tekeen latasta uuden joka sallii ton 30cm koron. Hantin puolelle menee koron puolesta heittämällä mut alakehikosta joutuu ottaan kyljestä palan pois ja vääntään raudasta takanurkan kiinnikkeen lähemmäks kylkee.
Täs kuva Vw Transporter T5 puukotuksesta kuinka leikataan 3250mm pitkälle moottorikelkalle.
Küvasta puuttuu vielä hantin penkin kulmatuki ja väliseinän alaosa. Noi täytyy sovittaa etusuksien kans.

Toimenpiteellä säästy auton vaihto tai kuomullisen kevytperävaunun hankinta, vähintään 2k€.
Eikä tarvii körötellä kärrin kans 80km/h ja pysyy kelkka puhtaana kuljetukses.