Näytä yksittäinen viesti
  #12  
Vanha 19.01.2020, 16:23
thx 1138 thx 1138 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.08.18
Sijainti: kuusamo
Viestit: 71
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Ukko Näytä viesti
Tuolla jo aikasemmin vastasinkin, että istumapaikat.

Oli mulla pitkään Dodge RamVan, Toyotan 12H-T moottorilla. 2+4 istumapaikat.
Oli ehdottomasti yksi mukavimpia autoja, mitä minulla on ollut.
Tavaratilan kovien penkkien jälkeinen väliseinä vähän rajoitti kuoramtilaa, mutta siinnäkin oli avattava luukku, reikä seinään pitkää tavaraa verten.

yksi suurimpia syitä, miksi autosta luovuin, oli se, että remonttien määrä alkoi olla iso ja meni liikaa harrastamiseksi, käyttöautolla pitäisi kuitenkin päästä kohtalaisen huolettomasti paiksta toiseen.

----

Ja uudempia pakettiautoja ei kannata ostaa, kun ei saa niitä kovia penkkejä.
Täys penkitettynä menee henkilöautovero.

Toki, onhan niitä veronkierto matkailuautoja, jne.
Mutta ei oo sellasita innostunut hommaan.


----

Toki myös raha vaikuttaa.
Tuollainen 1,9 TDI passat, henkilöautona, vero n. 800-900 e vuodessa. Mutta polttoainetta menee n. 5-6 l/100 km.

Pakettiauto kuluttaa melkein aina vähintään liki 10 l/km, varsinkin sellaiset, joilla voisin ajella.
Joten vuositasolla 25 tkm ajaessa, alkaa polttoaineen kulutuksellakin olla merkityksensä.

Dodge vei 10-12 litraa / 100 km.
Juu polttoainettahan menee hieman enemmän. itsekin ajelen noin 20000 vuodessa. Tosin ajattelin että en perkele anna kovin helpolla periksi vaikka valtio vain nostelee polttoaine veroja. Kun nyt satun nauttimaan pick-up ajeluista niin saa verot nousta aikakorkealle ennen kuin luovun. Nytkin ajelen alle 10 kilometrin pätkät polkupyörällä jos ei ole tavaran kuljetusta niin tuo hieman säästöä.
Vastaa lainaten