Näytä yksittäinen viesti
  #96  
Vanha 17.01.2020, 10:56
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja thx 1138 Näytä viesti
Heh pitää varmaan mainita että kun tein tämän keskustelu ketjun tarkoitukseni oli lähinnä kommentoida sitä että suomessa ei ylipäänsäkään ole paketti autot suosittuja tavallisella ihmisellä joka ei sitä työkseen aja. Jostain syystä varmaan siitä kun itsellä on pick up tuli otsikoitua se näin,kun en ajatellut että muitakin tavara autoja on,sori siitä.

Eli miksi tavalliset ihmiset eivät aja käytännöllisellä pakulla tai pick-upilla. Moni ei aja sellaisella vaikka harrastusten vuoksi se voisi olla jopa käytännöllisempää.

Kyllähän tässä ketjussa jonkinlainen vastaus tähän kysymykseen on jo tullutkin
Tuolla jo aikasemmin vastasinkin, että istumapaikat.

Oli mulla pitkään Dodge RamVan, Toyotan 12H-T moottorilla. 2+4 istumapaikat.
Oli ehdottomasti yksi mukavimpia autoja, mitä minulla on ollut.
Tavaratilan kovien penkkien jälkeinen väliseinä vähän rajoitti kuoramtilaa, mutta siinnäkin oli avattava luukku, reikä seinään pitkää tavaraa verten.

yksi suurimpia syitä, miksi autosta luovuin, oli se, että remonttien määrä alkoi olla iso ja meni liikaa harrastamiseksi, käyttöautolla pitäisi kuitenkin päästä kohtalaisen huolettomasti paiksta toiseen.

----

Ja uudempia pakettiautoja ei kannata ostaa, kun ei saa niitä kovia penkkejä.
Täys penkitettynä menee henkilöautovero.

Toki, onhan niitä veronkierto matkailuautoja, jne.
Mutta ei oo sellasita innostunut hommaan.


----

Toki myös raha vaikuttaa.
Tuollainen 1,9 TDI passat, henkilöautona, vero n. 800-900 e vuodessa. Mutta polttoainetta menee n. 5-6 l/100 km.

Pakettiauto kuluttaa melkein aina vähintään liki 10 l/km, varsinkin sellaiset, joilla voisin ajella.
Joten vuositasolla 25 tkm ajaessa, alkaa polttoaineen kulutuksellakin olla merkityksensä.

Dodge vei 10-12 litraa / 100 km.
Vastaa lainaten