Jaahas, josko jatkais tähän tarinointia kun tämä tuli mulle loppusyksystä, eli nykyään tää majailee Turun joukoissa.
Paljon on ollut puuhasteltavaa mm. löystyneiden ja tippuneiden ruuvien ym. kiristelyä, lisäilyä ja revenneiden hitsausten hitsuuta ym. kisavaurioiden tarkistelua ja niiden korjailua...autohan tuli mulle lähes suoraan suunnistuskauden päätyttyä.
Jotain pieniä muutoksiakin olen puuhannut ja paljon olis kaikenlaista vielä mielessä mutta ei mitään radikaalia. Yhtä paikkaa aina kerralla koitan näpertää niin ei iske epätöivo kun ei kaikki ole purettuna. Aika huonosti tulee kuvia oteltua kun touhuu, mut jotain kuitenkin tullu otettua.
Viimeisimpänä hommana etupään jarrulinjojen muutos, enää ei tule konehuoneesta molemmille etusille omia putkia, vaan yhdellä akselille ja siellä haaroitus. Hiacen, Landcruiserin ja Mersun letkuja käytin ja putket ite tehty. Tukivarren kylkeen tein tuollaisen "taskun" jossa kaikki akselin letkut ja j.putki säilyvät toivon mukaan ehjänä.
Etunavat käytin auki ja vaihdoin napalukkoihin vesien tilalle vaseliinit, kasasin uusilla tiivisteillä ja laitoin laakereiden kiristykseen tuollaiset omasta mielestä ainakin paremmat systeemit, niin on sit sen osalta kivempi vaihdella murroksia kun pääsee ajelemaan kunnolla. Pinjonin stefan vaihdoin ja samalla huomasin että kardaanin liukua ei saa rasvattua ku puuttu se tulppa, sellaisen sorvailin niin saa liukuun rasvaa.
Taka-akselille pitää myös vaihdella stefoja niin saa nekin öljyvuodot ainakin hetkeksi kuriin.
Ovi"pahvit" tein muovista niin sietää vettä paremmin.
Kaasuvaijerin lyhentelin ja sovelsin golfin tms. vaijerista. Jakoremmin vaihdoin, aika paljon mahtuu suota jakokopan sisälle mikä saa vähänkin ajetun remmin näyttämään siltä ettei olisi ikinä vaihdettu. Pumppuun veistelin uuden karan ja hiukan pitää vielä saadellä pumppua josko löytyis edes osa kadonneista tehoista, vai onko volkkarin kone oikeasti vaan laiska kuin mikä.
Vannoutuneena toyota kuskina niin kova luotto volsun koneeseen et konepelti muuttui yliniskojen avautuvaksi.
Takana on HJ.n kardaani jossa hiluxin laatikonpään nysä, siihen koitan soveltaa HJ.n nysän niin saa isomman nivelen siihenkin päähän. Huomenna pitää tutkia riittääkö hiluxin ulostulon laipassa tila isommalle reikäjaolle vai pitääkö soveltaa enemmän.