Näytä yksittäinen viesti
  #65  
Vanha 06.01.2020, 21:12
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.439
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Julkisen liikenteen kankea toiminta Suomessa on syynä siihen että ihmiset ajaa omilla autoilla.

Berliinissä ja muissa saksalaisissa kaupungeissa on erittäin mallikas julkisen liikenteen systeemi ja siellä julkisia käyttää ihan mielellään.

Siellä ostetaan julkisen liikenteen lippu, tais maksaa päiväksi jotain 2,5€. Busseja oli ku tunkiolla kärpäsiä, joka ikisellä kaupungin pysäkillä pysähtyi bussi 3-10min välein. Oikeastaan mihin tahansa halusit ja kävelit pysäkille niin Tartto odottaa vain muutama minuutti ja hypätä kyytiin. Jos et ollu hököllä niin ovet meni nenän eestä kiinni ja jäit kyydistä, tästä syystä aikataulut piti aina kutinsa. Kyytiin nouseminen oli tehty nopeaksi sillä että lippuja ei tarkasteta, sen ku hyppäät kyytiin ja meet istumaan. Tämä on mahdollistettu sillä että JOS tarkastus sattuu tulemaan niin sakko on valtava.

Junia menee kanssa jatkuvasti. Pienistä kunnista menee isompiin sellaisia yhden vaunun miehittämättömiä junia, tsaparallaa bussin kokoisia. Edestakainen matka münchehofista seeseniin 6,5km maksoi eestaas noin 2€
Juu, näin se suuressa maailmassa menee. Bussit ja junat pääosin täysiä ihmisistä...
Helsingissä en julkisilla montaa kertaa liikkunu, en osaa sanoa miten sielä julkiset liikkuu tai mitä maksaa.
Kotipihasta lähimmälle bussipysäkille on matkaa 300m. Se ei ole paha matka... Siitä kulkee arkena 9 vuoroa kaupunkiin, ja vastaavasti 8 vuoroa takaisin. Viikonloppuisin huomattavasti harvemmin...
Junia ei vielä ole näkynyt.
Bussit on joko puolillaan koululaisia, tai lähes tyhjiä.
Ei hajuakaan mitä bussilippu tänäpäivänä maksaisi kaupunkiin, kun tuota kulkupeliä en ole käyttänyt kertaakaan ku ajokortin sain.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten