Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 03.01.2020, 19:10
JES:n Avatar
JES JES ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.01.07
Sijainti: Sipoo, Finland.
Viestit: 363
Perusasetus

Mulla ollut OME:n sarja (ei dakar) 61:n alla 12 vuotta ja 200 tkm. Ajettu melkein päivittäin pääasiassa maantiellä tai metsäautoteitä. Oli alunperin 2" korottava ja sekä edessä että takana vielä lisää kantavuutta. Etupakkoihin laitettiin vielä OME:n lisälehdet että saatiin auto vaateriin. Edessä mekaaninen vinssi ja karjarauta. Palkkihelmat 50*100*4mm edestä taakse asti. Vaihteistojen ja tankin alla 4 mm hardox. Omen iso kattoteline ja noin 150 kg roipetta aina takakontissa. Ei ole jouset kyykänny vaikka lataa auton täyteen ukkoja ja viikon metsäkamppeet. Alusta oli aluksi melko jäykkä mut viimeiset 10 vuotta menty mukavasti. Takapakat oli syksyllä levällään kun yksi lati meni poikki (neljäs ylhäältä). Välilaipat on latien päistä käytännössä kulunu pois ja latien keskiosassa oleva pinnoite on kans melko kulunu, olikohan joku grafiitti tai vastaava noin 1-2 mm harmaa kerros. Omen rasvattavat puslat ja riipukkeet meni viel takas ku ei niissä ollut suurempaa kulumaa. Riipukkeiden tapeissa oli puslien reunojen kohdalla pientä pykälää. Alusta on rasvattu ja pesty pari kertaa vuodessa ja pakkojen kylkeen ruiskutettu syksyllä varastorasva tai ml ruosteenesto. OME:n iskarit alkaa varmaan ruostuun puhki ulkoputkion käytännössä takaa haihtunut mut itse iskarit kuitenkin toimii vielä. Kai näihin voi ihan tyytyväinen olla.
__________________
SLCK #364,
HDJ100 2006
HJ-61 1989 ex
Vastaa lainaten