Kun kaksi osaa ovat päälle päin saman näköiset, niin mistäänhän ei voi olla varma ilman purkamista. Uskoisin kuitenkin, että tuo Nissan-merkkinen tiiviste on sisäiseltä rakenteeltansa samanlainen kuin tuo oletettu alkuperäistiiviste, jonka purin moottorista ulos ekan kerran sitä aukaistessani.
Kuten jo muutama viesti aikaisemmin kirjoitin, sylinterinputkien kuuluu olla lohkon tasosta hieman koholla ja myös esikammioiden kuuluu olla kannen tasosta hieman koholla. Sylinterinputket saattavat lähteä nytkymään liikkeelle, jos ne on plaanattu samalle tasolle lohkon kanssa. Se niiden sovite lohkoon ei ole kovin tiukka. Esikammion on oltava ulkoneva samasta syystä, mutta esikammion suhteen se ei ymmärtääkseni ole ihan niin kriittistä ja sen takia se saa olla toleranssien mukaan vähän sisässäkin. Ilmeisesti alkuperäisen kaltaiseen tiivisteeseen myös muodostuu tiivisteen painuessa esikammion kohdalle korkeampi kohta, jos esikammio onkin korkeintaan sallitut 0,05 mm kannen sisällä.
Esikammion ulkonevuus - tai sen puute - ei vaikuta oikein tehdyn kannentiivisteen tiivistämiseen, koska tiivistävä pinta on esikammion ja sylinterin ympärillä, ei esikammion kohdalla.
|