Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 24.12.2019, 16:55
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Jos meinaa hyvän ja kohtuuhintaisen Geen löytää, niin voi joutua jonkin aikaa etsimään. Vilkaisin taas nettiauton tarjontaa ja aika älyttömiä pyyntihintoja oli taas. Vertailuna oma ~3 vuotta sitten ostettu -91 johon oli vaihdettu uudempi turbodiesel-kone vaparin tilalle ja automaattilaatikolla. Ruostettakaan ei ikään nähden juuri nimeksikään ja kauppahinta oli muistaakseni 11500.

Geestä yleisesti, käyttöautona W463 eli -90 ja uudemmat on mieleisempiä. Sisusta ei ole niin työkalumainen ja jatkuva neliveto on talvella mukava. Vanhemmissa ei myöskään ole turbokoneita alunperin ollu. -90 alun turbokoneissa on tosin kansivikoja ja automaatit nelivaihteisia eli polttoainetta kuluu kun välitykset on hitaat. Muita yleisiä vikoja ikkunanostimet ja saranat, koskee siis kaikkia malleja.
Korjaaminen ei ole useimmiten kovin kallista jos ei tarvi veholta hakea osia. Moottori ja päävaihteisto ovat pääosin samanlaisia kuin henkilömalleissa, joten varaosaa löytyy. Alustaan ei ihan niin helpolla, mutta toisaalta ne on hyvin tehty ettei niitä jatkuvasti tarvi korjatakaan. Ainoa osa jonka hinta on oikeasti ärsyttänyt oli abs-anturi joka maksoi ~280 euroa.
Taisi olla -96 kun tuli Om606 moottori ja sen perään 5-vaihteinen automaatti. Jos sellaisen sattuu tuohon hintaan löytämään suht. ruosteettomana, niin olisi varmasti hyvä auto. Ei vanhemmatkaan toki huonoja kunhan ottaa nuo aiemmin mainitut asiat huomioon.

Huoltoautostatuksesta ei kannata hermostua. Jos auto on aiemmin ollu henkilöauto, niin sen voi muuttaa takaisin ilman veroseuraamuksia.
Vastaa lainaten