Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888
Supran CT26 on kuten hodarin, mutta isommat pesät ja siivet. Toki kannakeraudan pultin reikä eri kohdassa ja jotain sellasta pientä. Peruskonstruktio kyllä sama. Jäähdytys ja öljykierto on samalla lailla kuin hodarissa.
Huuhtelun olen tehnyt juuri kuten kirjoitit. Kerosiinia se huuhteluaine taitaa olla pääasiassa. Kyllä sinne varmasti jotain jää, mutta onko sillä määrällä merkitystä sitten 10l öljytilavuudessa. En uskoisi, mutta voihan sekin olla.
|
Tuosta Supran turbosta: jossain vaiheessa; jossain on niin pieni reikä, että rajoittaa öljyn virtaamaa; sillä tuota C26 ahdinta, samoin kuin muita toyotan ahtimia jäähdytetään jäähdytysnesteellä, ei öljyllä kuten noita ilman vesikertoa olevia.
(turbiinissa lämmöt kohoaa punahehkuun (800c+?) ja kuumin on nimenomaan tuo turbiinin siipi, joka on laakeroitu vajaan 10cm päässä olevaan kompressorisiipeen. Tuo rungon vesijäähdytys ei pelasta täysin noita akselin turbiinin puoleisia laakereita ja tiivisteitä, mutta varsinkin maasturissa on hyvänä apuna, koska tuo laakeri/tiiviste runko ei pääse kuumumaan vesijäähdytyksen ansiosta kovinkan paljon yli 100c)
Jos jokaisessa öljynvaihdossa teet tuon huuhtelun, niin ei varmaan enää ole noita pikikerrostumia.... Kannattaisiko lopettaa...
Ja jos alat käyttämään noita SHPD öljyjä, taikka muita ns. peseviä/parempia dsl öljyjä, niin minä jättäsin tuon "pesun" pois.
(Minä en ole koskaan käyttänyt noita "pesu kemikaaleja-" toki joskus on tullut kaadettua valopetroolia moottoriin, ennen kuin pistin osiksi, toki noita öljynsuodattimia on tullut vaihdettua pahimmillaa 200 km välein)
Tarkoitan noilla jäämillä tms. :"LiquiMolyn engine flushin?" käytöllä, ja nimenomaan miten käytetään:
Jos on mainitsemani huonoilla oljyillä, ja varovasti pätkiä ajettu auto; jossa on noita pikeytymiä paljon:
Tuo pesuaine kaadetaan käsittääkseni kuumaan öljyyn? ja sitten käytetään niin pitkään että leviää jokapaikkaan?
Ja sitten lasketaan öljyt (ja pesuaine paskoineen) pois? kuumasta koneesta?
Moottori pysyy jonkinaikana lämpimänä, ja tuo pesuaine irroittaa likaa (pikeä?) jokapaikasta missä öljyä+pesuainetta on? Ja jää koneeseen odottamaan seuraavaa käynnistystä...
Minä "pelkään-" sitä, että tuo "piki-" irtoaa pinnoista nimenomaan kalvoina ja tai hiutaleina, jopa "klöntteinä", kun tuota pesuaineella lantattua öljyä on esim. päivän "irroittamassa-"
(Siis tuo öljynvaihto aloitetaan sillä, että pesuaineet ja öljy valutetaan pois, samoin suodadin, ja seuraavana päivänä laitetaan kylmässä tallissa kylmät öljyt kylmään koneeseen (Kylmä esim. 10 c))
Ja tuo 10c asteinen öljy ei mene hodarin suodattimen kautta, vaan ohivirtausventtiilin kautta, siis öljyä ei suodateta muualla kuin imusihdissä.
Ja kun öljy "paksua", niin ottaa mukaansa kaikki pikeentymä kanavista yms.
-> kaikki piki/paska, mitä tuo kylmä, paksu öljy irroittaa, niin pääsee tuon suodattimen ylpaineventtiilin kautta kiertoon; siis sinne minne öljyä tarvitaan... ja jos/kun tarpeeksi iso kökkö tms. niin tukkii kanavan, ja öljyä ei enää mene..... ja laakeri/stefa/pinta tuhoutuu.... ja Remonttia...