Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja estate
1905 cc moottori on PSA:n (Pösön) XUD9 ja 1929 cc fiiatin.
Ykköskorisessa 81-93 1,9D/TD on kaikissa (Fiat/Pösö/Citikka) hiivatin 1929 cc motti.
Kakkoskorisessa 93-99 PSA:n koneita ei ole ollut Ducatossa eikä hiivatin myllyjä Pösössä/Citikassa (paitsi 98-99 2,8 i.d TD suoraruikkari joka on Ivecon mylly ja käytössä myös Pösössä/Citikassa). Eli 1,9D/TD Ducatossa on hiivatin 230A pata ja 1,9D/TD Boxerissa/Jumperissa PSA:n XUD9 mylly. 00-01 malleissa 1,9D/1,9TD on Pösön esikammio XUD9 myös Ducatossa ja 2,0 JTD/Hdi Pösön DW10.
Faceliftatussa kakkoskorisessa -02 jäi suoraruikkarit ja esikammiot historiaan ja 2,0 JTD/HDi commonrail on kaikissa Pösön DW10 1997 cc.
|
2,8 HDI Jumperissa ei tee siitä kiihtysautoa, mutta jos enempi ajaisin, niin ei heti tulis mieleen laittaa 1,9:siä.