No lähetää nyt alkaisiksi siitä että ykköskopan 1.9:t on 1929 kuutioisia mutta kakkoskoppaa on tarjolla sekä 1905 että 1929 kuutioisia ja ne on ihan eri moottorit.
Jos ei ole kuutioista tietoa niin helposti tunnistaa venttiilikopasta, 1905 koneen koppa on keskeltä kolmella pultilla ja 1929 on usealla pultilla reunoista. Jos molemmat pannut ovat samaa kokoa niin voi vaikka sopiakin, mutta eri moottorityypin vaihtamisessa on taatusti enemmän puuhaa kuin vain plug & play ja luovuttajasta tarvitaan muutakin kuin pelkkä moottori. Mahdollisesti lootaa ja vetoakseleita (jotka eivät ainakaan eri korimallista sovi) myöten, en enää muista kun omasta projektista on jo jokunen vuosi..
Aikanaan kun etsin tuota 1905 konetta (yhden veivin laakeri porsinut) niin ei ollutkaan ihan helppo homma, yhdelläkin purkaamolla sanoivat suoraan että se on niin huono kone etteivät ne edes viitsi myydä niitä kun aina tulee joku ongelma vastaan :-)
|