Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 16.12.2019, 20:54
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Ei ole kyllä ollu hodarien turbojen kanssa koskaan ongelmia.
En ole jälkikäyttäny koskaan. Mutta kylmänä en ole kenkiny ollenkaan.
Kesällä 15w40 delvacci ja talvella 5w40 diamond diiseli.

Takana varmaan 150tkm ko malleilla. Yhessäkään ei ole ollu vakio pumppu joten pakopaineita on varmasti ollu tarpeeksi.


Liekkö siellä nyt jotain öljynkiertohämminkiä hessulla.

Yks turbohörhö sanoi aikanaan että öljynpaine pitää olla aina kovempi kuin pakopaine. Muuten se pakosiiven takana oleva laakeri ei kestä kun pakopaine painaa öljykalvon pois laakerin välistä.
Ja hodareissahan on tunnetusti varsin onnettomat öljynpaineet.
Väljä öljypumppu ja auki jäävät öljyruiskut edes auttaa kummasti noita turbo ja kk-laakerivaurioita.


https://amwshop.fi/tribodyn/27-tribo...eljy-378l.html

Tuollaset sinne niin on pintapaineen kestoa pikkusta vaille vitusti vs. normi moottoriöljy.

Viimeksi muokannut Mika_T : 16.12.2019 21:04
Vastaa lainaten