Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli
Tuvassa on vuosimallin 2000 LTO mallia Parmaix Ex. Viime kesänä vaihdatin siihen molemmat puhaltimet, alkoi laakerit olla tiensä päässä. Vaihdon jälkeen äänet hävisi mutta nyt talvella on tullut outo ominaisuus vastaan. Lämmönvaihtimessa on pellit talvi-asennossa ja jälkilämmitys ei ole päällä. Sisääntulevan ilman lämpötila näyttää 21 astetta, vaikka ulkona on nyt +3 astetta, sisällä on joku 21 astetta. Ennen puhaltimien vaihtoa mittari näytti minusta oikein, olisko ollut joku 14 astetta vastavassa tilanteessa. Olisko toi mittari nyt mennyt rikki ? Tai ehkä anturi ?
|
Pyörivä vai puhallinkenno LTO.
Kanavapellin aseto ilmeisesti oikein.
Pyöriikö LTO tai puhallin samaan suuntaan kun ennen laakereiden vaihtoo.....
Tarkasta vielä se ettei mee lämmöt väärään suuntaan.
Tuloilman lämpötila pitäis ollaa alhaisempi kun huonelämpötila tai toi 21oC.
Jos anturi on ennen LTO:ta. Selvitä myös lämpötilan mittauspiste.
Vois pyörii nyt väärinpäin. Jos pyörii oikeinpäin niin voi olla kytketty ns. täysteholle jos on konkan kautta käyvä valovirtamoottori joka on todellisuudessa 3-vaihe moottori.
Täs tilanteessa hönkii lämmintä LTO:n puolelle paljon enemmän kun puoliteholla.
Ja aikaisemmin oli kytketty puoliteholle.
Tai sit toisinpäin. Riippuu ekasta virkeestä.