Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli
Kysymys oli siitä ajaako talvella paskoilla vai hyvillä renkailla. Se on jokaisen oma valinta ja jokainen vastaa tekemänsä valinnan seurauksista. Auton vaihto on ihan toinen juttu, ei sotketa sitä tähän.
Tuolla esimerkillä elävästä elämästä halusin muistuttaa vain siitä, että liikenteessä ei voi varautua kaikkeen. Sinun kaltainen mestarikuski tietty selviää vaikka slikseillä napajäätiköllä, minä en selviä.
|
Miksi auton valinta on ihan toinen juttu jos se samalla tavalla vaikuttaa ajelun seurauksena tulevien ruumiiden määrään? Ja jos kerran jokainen vastaa valintojensa seurauksista, niin miksi sitten vaahtoatte niistä renkaista. Jos renkaat on lailliset, niin mitä niitä vatuloimaan.
En ole väittänyt olevani mestarikuski enkä selviäväni slikseillä napajäätiköllä. Mutarenkailla olen pärjännyt ne ajot mitä olen talvella niillä harrasteautolla ajellut, käyttöautossa ei oo mutarenkaita vaan altsikat mitkä toimii täysin riittävän hyvin tänne etelän talveen, minun ajoreiteille ja käyttötarpeeseen.
Jossain iisalmen takana kun kävin työreissussa talvella, niin siellä kyllä kannattais olla hyvät nastapyörät.Se riippuu aika paljon missä ja milloin pitää ajaa, vaikka puhutaankin talvesta ja suomesta, niin vaihtelua on.