Perheellisellä pitää maaseudulla olla vähintään kaksi lähtövalmista autoa pihassa.
Käytännössä niitä on enemmän, koska jälkikasvukin niitä käyttää ja offitarpeisiin metsälle,
rannoille ja pelloille pitää olla sinne optimoituja kulkuvälineitä.
Lisäksi kun tilaa yleensä on, niin liikenteestä väliaikaisesti poistettuja ja
projekteja tai varaosa-autoja tuppaa kertymään.
Aiheeseen liittyen.
Kaksi talvea pidin käyttis-LJ:ssä mutikoita, uutena ostin ja luulin, että niillä selviää liukkailla.
Ei selviä. LJ on käynyt kaksi kertaa ojassa kyljellään ja muitakin jänniä tilanteita on ollut.
Vesiliukkailla lähti omista käsistä pienehköstä vauhdista. Lasten kanssa oltiin syvällä lumessa
ojan pohjalla vöistä roikkumassa. Poistuttiin takaovesta ja ylemmän etuoven ikkunasta.
Toisella kerralla vaimolta lähti käsistä aamun yllätysliukkailla ja piruettien jälkeen
iskut oli sen verran kovia, että sairaslomaa tuli.
Kun isoja nastarenkaita ei ole kunnolla kaupan, niin viime talvi LJ:llä ajeltiin naurettavan näköisillä
katumaasturien nastarenkailla. Pysyy tiellä, mutta ei oikein sovi auton tyyliin.
Täksi talveksi hankittiin sitten LJ:n korvaajaksi uudehko V70, jossa on nastarenkaat sekä
kaikki modernit turvallisuustekijät. Se on nyt toinen talvikäyttiksistä.
LJ lähtee liikkeelle vain kun on pitävät pakkaskelit tai muuten riittävästi pitoa.
Kun rengasmääräykset ensi vuonna muuttuu, niin LJ saa alleen 35" All terrainit ja
niillä sitten ajellaan kun kelit sallii.
|