Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 30.03.2005, 08:45
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.736
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Samoilla linjoilla ollaan, sillä en minäkään tiedä kauan vinosti hengaillessa menee, joskushan saattaa jopa jäädä jumiin tai liukua puuta vasten nojaamaan tms. joten mieluummin autossa on sellainen tankki jolla ei tarvitse pelätä että alkaako röpöttää ja mitä sitten tehdään.

Jyrkissä ylä- ja alamäissä sama homma. Suomen tai Karjalan korkeuseroilla ei välttämättä mitään hirmumäkiä tule vastaan, mutta kivempi on että auto toimii jos joskus vaikkapa Norjaan tai jonnekin eksyy. Moottorijarrutus toimii jotenkin paljon paremmin moottorin käydessä, nimim. kokemusta on.

Sitä vaan meinasin, että mulla ei ole ollu kuin yksi dieselauto, joka ei käynyt kunnolla kallistuksessa. Siinä oli tankki lommolla ylöspäin ja k.o. tilanteessa ei ollut paljoa ainetta tankissa. Sen takia en itse tuota kallisteluhommaa hirveästi pelkää.

Toinen asia, jota ei ole vielä kukaan maininnut, niin eikös dieseli käy suodattimen tyhjäksi ennen kuin aine loppuu. Siis tällaisessa järjestelmässä, missä on ensin vedenerotin ja sitten suodin. Nimimerkillä "limupullosta autoa käyttänyt".

www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten