Näytä yksittäinen viesti
  #25  
Vanha 13.11.2019, 14:02
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

MUDVENTURES 2019

Tiistai 22.10.2019

Aamulla lähdin yksin liikkeelle kotipihasta noin kympin pintaan. Ajelin suoraan Imatralle rahanvaihtoon, huutelin länkyllä muuta porukkaa ja vastaukseksi tuli että ovat paikalla parin minuutin päästä. Ajoitus oli aika hyvin kohdallaan. Länkyn SWR mittari näytti huimaa 6 lukua mutta tuntui kuso silti kulkevan, tarkoittaa jotain 40% tehohäviötä mutta onneksi on mistä ottaa. Antennin kela repesi juotoksesta irti jollain reissulla ja varmaan vahingoittui korjatessa.

Ruplan kurssi oli kopilla 70. Vaihdeltiin valuutat ja ajeltiin Mykrälle. Mankonen vaihtoi LJ:seen renkaat ja muut otti pelit alas trailereilta.

Ihastelin Sormusen RJ:n konehuonetta jossa oli tasmanian tuholainen maalattu venttiilikoppaan. Sen verran tuo maalaus hämäsi etten kiinnittänyt mitään huomiota ämpärin kokoiseen turboon joka oli vieressä, vasta kun joku sanoi että koneessa on 380hv, kävelin takaisin ja tarkastin asian. RJ oli vakio akseleilla joten varavetareita oli täysi kierros mukana ja vielä toinen, joka tosin jäi pakuun hätävaraksi.

Ajeltiin rajalle jossa ei ollut pahakaan jono. Tulleista oltiin läpi noin tunnissa. Ensimmäiseltä huoltoasemalta tankki täyteen, kolme jerryä ja lisäkannut. Yhteensä 125L / 6279 ruplaa.

Seuraava pysähdys peltikaupalla josta nestemäisiä tuotteita matkaan, osa kävi myös Sorvalin valinnassa. Ajattelin että ostan jotain miellyttävää vaniljasikaria ja löytyikin dukes? merkkinen amerikkalainen vaihtoehto. Makuina löytyi myös rommi. Miellyttävä tuoksu kun avasi askin mutta aivan hirveetä mahorkkaa muuten. Kaikki flavorit maistui samalta paskalta. Jatkettiin Vitoskaupalle, siihen oli rakenteilla laajennus, vaatimattomasti puolet lisää tilaa. Taas mietin että olisi ehkä kannattanut ostaa kaikki täältä, olisi säästänyt eikä verorahat olisi menneet matuille tai muihin vihervasemmistolaisten määrittelemiin turhuuksiin. Tuttuun tapaan kaupan grillistä kokonainen kana, kananmunia, täytettyjä lättysiä, jauhelihaa ja muutama pullo garagea matkaan. Puolukka garage on muuten aika kaamea makuista.

Ostosten jälkeen otin yhteyttä etuletkaan. Oltiin jo aikaisemmin yhteyksissä kun kyselivät uudesta pätkästä joka päättyy Kuukaupin sillalle. Tapsa ja Santtu miehistöineen yöpyivät Imatralla hotellissa. Pääsivät näin aamulla ajoissa liikkelle ja ajoivat uuden pätkän odotellessa. Soiteltiin jos ajettaisiinkin Pamelaan yläkautta pätkää pitkin. Sveton tietyöt jatkuivat vieläkin ja tiestä oli paikoin jyrsitty sieltä sun täältä asfalttia pois. Oli mielenkiintoista ajella paikallisen sorarenkan perässä kun se kurvaili laidasta laitaan hakien ehjää asfalttia. Otin taas kontaktia etujoukkoihin, olivat ajaneet jonkin matkaa toista tietä kohti Pamelaa, mutta heittivät ympäri ja tavattiin Sokkalassa. Siitä vielä ajoin hetken matkaa väärää tietä kunnes tajusin heittää uparit. Ennen uutta oikorataa ja Vuoksenrantaan kääntyvää tietä kurvattiin kaiteen jälkeen metsään. Reitti oli helppo siirtymä Pamelaan. Täältä matkaa leiriin on Sokkalasta noin 14km versus alempaa huonoa hiekkatietä 9km. Melkein tämä on parempi vaihtoehto jos ei vain ole kiire. Reitillä muistelin eräässä alamäessä olevaan yllätyskiveä joka maksoin yhden murroksen aikaisemmalla reissulla. Nytkin siihen joku kolautti murikan.







Lopussa meinasi kadota suunta pimeässä mutta jonkun tiheän puskan jälkeen selvittiin taas reitille. Varmaan ajettiin ohi jostain selvästä urasta. Saavuttiin tutulle niitylle lähellä joussuon korven ojan ylitystä ja pian päästiinkin hiekkatielle joka vei leiriin asti. Matkalta otettiin valmiiksi kaatuneita kuivia keloja ja ajeltiin Pamelan männikön suojiin. Telttoihin viriteltiin lämmitys Tapsan irto planarista. Olin ottanut haaroitusletkut matkaan joten saatiin kahteen teltaan puhallus. Tapsalla oli ongelmia autoon asennetun pikkuplanarin kanssa. Se ei tahtonut lähteä käyntiin vaan aikansa huokailtuaan sammui. Pihlajille laitettiin viestiä että ottavat tallilta jotain haaroituskappaleita mukaan että saadaan lähmpö myös Tapsan autoon tarvittaessa. Normaali rallattelut nuotiolla ja sitten vetäydyin teltan lämpöön nukkumaan. Lämpötilan puolesta ei planaria olisi tarvittu mutta kosteuden se poisti tehokkaasti.
Vastaa lainaten