Viestiketju: 12H-T suutinkärki
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 11.11.2019, 14:03
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Kuudesta 12 h-t:n suuttimesta 5 irtosi helposti ja viimeinen (toisiksi lähin ohjaamoa) ei sitten millään (näillähän ei ole siis ajettu kuin muutama kymmenen tuhatta kilsaa eli taisi löytyä syy kasvaneeseen savutukseen).

Itse rakennetulla pinnapultteihin tukeutuvalla ulosvetäjällä ei uskalla vetää enempää, sillä pelkään paluulinjan kierteiden hajoavan (olisko m8x1 tms). Olen jättänyt ulosvetäjään vedon päälle yöksi, koputellut suutinta joka suunnasta, kokeillut paineilmavasaraa (siitä monesti ollut apua) jne.

Massaulosvetäjää en ole vielä päässyt käyttämään, sillä sen käyttö vaatii konepellin irroituksen ja se ei onnistu yksin. Toisekseen massaulosvetäjän kiinnitystä varten pitää pinnapultit irroittaa, jotta sen ulosvetään ketjun saa oikeasti tukevasti kiinni.

Ajattelin seuraavaksi nypätä siis ne pinnapultit pois (hitsaamalla mutterit päihin) ja tehdä jonkun työkalun, jolla suutinta pääsisi nitkuttelemaan sivusuunnassa hieman, jos se sitten herkistyisi. Aloin vain miettimään, että tuossa voi käydä niinkin, että se suuttimen kasassa pitävä kierre vain löystyy eli lieneekö siitä mitään hyötyä.

Muutenhan konetta voisi käytellä suuttimen mutterit löysällä, mutta on siinäkin oma hommansa koota kaikki vermeet takaisin, täyttää jäähdytinnesteet ym. Lisäksi suutin jää niin piiloon, ettei siitä näe, onko mitään tapahtunut, ennen kuin vermeet on taas purettu päältä pois.

Vinkkejä?


Nämä kärjet ajattelin tilata, kunhan kaikki suuttimet on irti.
http://www.euro4x4parts.com/parts/ip...620-68030.html
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten