Näytä yksittäinen viesti
Vanha 09.11.2019, 19:40
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Olen repinyt kantoja 9 tonnin pyöräkuormaajalla. Vaijeri kiinni ja hanaa. Yksi koivun kanto oli sen verran kiinni, että Valmetti poltti joka nurkasta kumia viereisen tien asvaltilla. 85 hevosvoimalla Mutta kun nytkyttelee edes-taas, niin irtoaa ne.

Viime kesänä vedin Sisun vinssillä naapurilta jonkun puun kannon pois. Oli se tiukassa, Sisu tuli latanaa hiekkapihalla. Moottorisahaa ja kirvestä, niin irtosi sekin.

Kaikki kannot ollaan poltettu pois. Isot kokossa, yötä myöten, kaljaa juoden ja tulta tuijotellen. Pienemmistä on tehty takkapuita, saunapuita jne.
Mä olen Hiluxilla saanut yllättävän ison puun kumoon kiinnittämällä vedon tarpeeksi korkealle. Mänty ei hyvä puu tähän. Tänä vuonna oli niin vaatimaton mänty omassa pihassa, että vähän soitellen sotaan vedin sitä ja mänty katkesi. Hommasta tuli paljon työläämpi kun joutui pikkukannon juuria katkoa ja lopulta vetosuuntaa muuttamalla irtosi.

Jollain lailla vakuuttavaa oli jos rotosuuttimella pesen maan pois, mutta puuttuu imuri, jonka avulla saisi siitä kuin kaivinkoneen. Pesu vie maata kunnolla pois jos vettä ei ole lammikkona.
Vastaa lainaten