Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsi
Eilen ostin ekan XJ:n.
Kysymys XJ ohjaussimpukasta.. Keskellä rattia "kuollut kohta." Henkilöauto mersuja olllut monesti samaa vikaa ja niistä homma ratkennut siten että olen kääntänyt simpukan päältä lisää "ahdistusta" maltilllisesti. Tuo säätäminen ei ole aiheuttanut koskaan ongelmia kun on vain vähän kerrallaan tiukentanut simpukkaa.
Onko XJ:ssa tuo sama mahdollisuus ? Kattelin että sielläon saman näköinen säätöruuvi jäähyttimen tuulitunnelin muovin alla piilossa.
|
Syytä olisi säätää sekä matoruuvin laakeroinnin esijännitys, ja vasta sen jälkeen tuo over-the-center- säätö kohdalleen. Sillä saa parhaiten välyksen minimiin ja ohjauksen toimivaksi.
Muistaa vaan sitten sen, että jos simpukka on kulunut niin se todellakin on sitten kulunut eikä siihen säätö enää auta. Vastaavasti taas sitten yhtäkään tehdas"korjattua" simpukkaa en suosittele ostamaan, vaan tehdasuusi jos sellaisen tarvitsee.