Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 03.11.2019, 18:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsi Näytä viesti
Eilen ostin ekan XJ:n.

Kysymys XJ ohjaussimpukasta.. Keskellä rattia "kuollut kohta." Henkilöauto mersuja olllut monesti samaa vikaa ja niistä homma ratkennut siten että olen kääntänyt simpukan päältä lisää "ahdistusta" maltilllisesti. Tuo säätäminen ei ole aiheuttanut koskaan ongelmia kun on vain vähän kerrallaan tiukentanut simpukkaa.

Onko XJ:ssa tuo sama mahdollisuus ? Kattelin että sielläon saman näköinen säätöruuvi jäähyttimen tuulitunnelin muovin alla piilossa.
Syytä olisi säätää sekä matoruuvin laakeroinnin esijännitys, ja vasta sen jälkeen tuo over-the-center- säätö kohdalleen. Sillä saa parhaiten välyksen minimiin ja ohjauksen toimivaksi.
Muistaa vaan sitten sen, että jos simpukka on kulunut niin se todellakin on sitten kulunut eikä siihen säätö enää auta. Vastaavasti taas sitten yhtäkään tehdas"korjattua" simpukkaa en suosittele ostamaan, vaan tehdasuusi jos sellaisen tarvitsee.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten