Kytkinlevy meni siinä ohessa uusiksi kera tiivisterenkaiden ja samalla kone ja vaihdelaatikko sai hammasharjaa ja saippuaa.
Kilikalilla viimeistelin vanhaa hailakkaa mustaa mustemmaksi.
Korin hioin käsin, kun oli kulmia niin mahdoton ettei oikein koneella saanut kuin sivut, konepellin ja katon. Joku väittää, että hioo auton 4tuntiin. Ei hio. Abrasiivi oli hyvä ahtaissa paikoissa ja ruosteeseen, hiekkaisella karhensin isommat alueet. Jälleen päälle sama 2k Epoksimaali rasvattomalle pinnalle. Maalauksen jälkeen kaikkien saumojen täyttö sikaflex 221:llä.
Eräänä perjantai iltana näin vanhemman sporttiauton ovet lukisemattomina, niin otin sieltä kyytiin mukavammat penkit ja jätin wanhat -mutta vielä ihan hyvät- heinätäytteiset Suzukin penkit tilalle. Näille katsoin valmiita kannakkeita, mutta kovin oli kallista metallia, niin tein itse. Ongelma, että mikään muu penkki ei suoraan enää menekään samoille sijoille, koska penkin runkoa piti samalla rälläköidä ja hitsata, jotta paketti olisi hieman matalampi. Siirsin kiinnikkeet taaemmas, jotta auto ei olisi vain kääpiöiden ilo, sillä sen verran tukevampi oli uusi istuin. Jatkossa jousitettu penkin alusta olisi komea. Onko ilmatyynyistä yms. hienouksista kokemusta muualla kuin rekassa?
|