Alustan kunnostus
Alusta näytti ja kuulosti yhtä putkea lukuunottamatta ruosteettomalta. Mutta koska projekti oli jo lähtenyt käsistä, ajattelin harjata koko alustan puhtaaksi ja maalata ja massata. Virhe. Teräsharjaa sai tosissaan laulattaa eikä työ edennyt. Myöskään ponneton hiekkapuhallin ei pystynyt työhön. Joten vein koko hökötyksen hiekkapuhallukseen. Puhdasta tuli, mutta alustan kuntoon nähden täysin tarpeetonta.
Puhalluksen jälkeen aloin raapia takaputkea kasaan. Sitä samaa missä killuu rek. kilpi, kilven valot polttoaine tankki ja muuta oleellista. Kaikki kannakkeet sojottaa eri suuntiin ja eri etäisyyksillä. Päätin mitata jokaisen kannakkeen etäisyyden suhteessa kokonaisleveyteen, sekä 360 taulukkoon. Vähän kuin puun oksat. Eli tein yksinkertaisesta vaikeaa. Katsotaan nyt, kun kohta saan laittaa kilven ja puskurin paikalleen, niin ei se kuitenkaan mennyt oikein.
Lisäksi jatkossa ajatus tehdä uudet puskurit ja muuta härpäkettä, niin perä taitaa olla vain väliaikaisesta vaiheessa.
2k Epoksimaali pohjamaaliksi.
Vanhat iskarit ja jouset oli lintassa, joten päivitin Old Man's Emuun. Korotusta 4cm? Ja 2tuumaa pidemmät sakkelit. Myös ohjausiskari uusiutui halvimpaan mahdolliseen.
U-pultit oli ongelma. Aluksi muutamat liian kapiat ja lyhyet. Akselia en hirveästi kehdannut rälläköidä. Hyvä jos pultti näkyy mutterin alta osassa. Pitää seurata, kun saa auton liikkeelle saisiko vielä löysiä pois.
Jostakin luin, että kotelosuoja ja päälle alustamassa. Näin tein vaikka epäilytti perkeleesti. Sillä kotelosuojahan on litkua. No alla kuiten pohjamaali, mutta ei kyllä yhtä lujassa ole kuin alkuperäiset 80-luvun myrkyt.
Vielä alustaan jäi tekemättä kallistuksen vakaajan kiinnitys. Korotus vaatii pienen jatkon teon, että kiinnikkeet yltää runkoon. Nuo vakaajat pikalukituksella kyllä puhuttelee, mutta onpahan tekemistä jatkossakin.
|