Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 10.10.2019, 19:54
Koivunoksa:n Avatar
Koivunoksa Koivunoksa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.04.10
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 300
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikjus Näytä viesti
Woblaus on todellinen kiusalainen ja joskus vian löytyminen voi olla todella vaikeaa. En ole kokeillut kameran käyttöä etsiessä vikaa mutta monesti ollut harkinnassa. Woblaukset aiheuttaa jonkinlainen renkaaseen kohdistuva sivuttaisliike. Vuosien aikana on ainakin seuraavat aiheuttaneet ongelmaa.

- renkaat: tasapainotus, runkovika, flatspot, pystyheitto, rengassarjan parhaat eteen, eli kokeilee vaihtaa renkaita kunnes vähiten woblaavat ovat edessä.
- vettä tai kuraa renkaan sisällä kilokaupalla, liikaa tasapainotus kuulia, hiekkaa, glykolia.
- kierot vanteet
- ohjausiskari vika
- vetotangon tai raidetangon väljät nivelet
- olkalaakerit tai pyöränlaakerit risat/löysällä
- lehtijousien tai tukivarsien puslat
- liiallinen tai liian vähäinen caster, varsinkin jos auto "hyökkii" tiellä ajaessa sinne tänne.
- auraus (aina 1-3 astetta aurauksella ollut mulla)
- panhard tangon vialliset tai liian löysät puslat
- rungon repeämät simpukan takaa tai panhardin kiinnikkeistä, vaikea havaita hiushalkeamia. Suosittelen että simpukan taakse esim. 6mm jäykistelevy hitsaten kiinni.
- simpukassa liikaa väljää
jne.

No niin. Eka kokeilu oli muuttaa vähä haritukselle. Ei auttanu. Sitten laitoin 3dl glykolia renkaisiin. Ei auttanu. Nostettiin rengaspaineet 1,5 dar asti vaiheittain. Ei auttanu. Lopulta käytin banhardin pöydällä ja vaihdoin kovemmat puslat. Woblaus loppu siihen. Kiitos avuista.
Vastaa lainaten