Välystä on varmasti se 5cm ratin kehältä muistin varalta arvioituna ja se on jo sen verran ettei ole kovin mukava ajella uraisilla kapeilla teillä pitempiä taipaleita. Ja talvella aika tunnoton, jos tollasessa koskaan on tuntoa kovin ollutkaan.
Kaikki liitokset on tarkasteltu ja kyllä se väljä sinne simpukkaan johtaa. Säätämälläkään ei enää ole onnistunut.
Auto on tosiaan museorekisterissä ja sillä ajellaan se sallittu määrä päiviä vuosittain. Vanteet ei orkkikset mutta lähellä kuitenkin, eli ei ole levittävät, jne.
Ja akseli edessä on juurikin tuollainen ilman napalukkoja kiinteillä laipoilla.
Mutta tosiaan tavoite olisi tehdä tuosta ohjaussimpukasta hyvä ja siihen koetan metsästää jostain osia... lähinnä koettanu kattella ausseista sekä usasta.
Ps. FJ/BJ40 sarjassa hieman erilainen ohjaussimpukka. Tällaisen käyttämättömän aarteen sattumalta löysin täältä kotimaasta muutama vuosi takaperin parilla kympillä torilta, mutta pettymys oli iso kun oli tarkoitus aloittaa vaihtotyö... no tämä päässee sitten joskus toiseen projektiin.
|