Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 12.09.2019, 17:41
JTH77 JTH77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.12
Sijainti: Pihtipudas
Viestit: 100
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Sinne ykkös sylinterin suunnalle pitäisi silloin kipinä saada. Ajoitus lampulla sitten loppu säätö.
Lontoon kielisen jutun löysin ja se kertoo näin.



1995 Suzuki Sidekick Camshaft Timing. Common mistake is to assume that when all the timing marks are aligned then the #1 cylinder will be at TDC of compression stroke. No, it is #4 cylinder! When all the marks are aligned then the distributor rotor should be pointed at the #4 cylinder spark plug wire. For more, see my face book page, Suzuki Sidekick Restoration Project. After figuring out the problem here, I removed the distributor and then turned it 180 degrees and then reinstalled it. That way when the belt pulley on the cam had mark straight up then #4 was at top for compression stroke and distributor rotor pointed to #4 plug as it should be. Also see my video on the distributor and timing for more info.

Vastaa lainaten