Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 08.09.2019, 10:04
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Moottorin stefat näyttää pääsääntöisesti samalta kuin alkuperäiset, mutta:
Voiman siirron stefat ei edes näytä alkuperäisiltä, kauhein? esimerkki on HDJ-80 etu vetarin stefa: se on alunperin varustettu "ylimääräisellä" kumipalkeella, siis akselin ei tarvitse olla keskellä stefaa, kun tuo ylimääräinen kumipalje päästää liuku/tiivistepinnan kokonaisuudessa siirtymään. (tuo akselin tiivistyskohta kuluu akselista usein pahasti uralle ensimmäisen 500tkm aikana, ja Minullakin on pari Tamgears:n "super stefaa" varastossa noille wanhemmille cruisereille, siis siirtää tuon tiivistyspinnan muutaman millin eri kohtaan)
Noita tarvike stefoja olin "jokunen" halvalla (siis ei kannata laittaa ainakaan toyotan etuakseliin)

Yhteenvetona
Stefat, ainaki kriittisissä/vaikeasti vaihdettavissa olevat (jätetään vaihtamatta, jos ei ole vuotanut, ja JOS täsmätietoa, että joku halpis/tarvike on hyvä; siis parempi 5-10vuoden päästä) taikka vaihdetaan alkuperäiseen.
Mitä tällä haluat sanoa? Et tykkää Tamgearsin super stefoista? Mistä syystä?
Vastaa lainaten