Dieselissä snorkkeli toimii kunnolla, eli autolla voi ajaa niin kauan kuin kone saa ilmaa. Dieselillä suuremman puristussuhteen vuoksi koneeseen pääsevä vesi on lisäksi vaarallisempaa.
Bensakoneella on vaikeampi ajaa kunnolla veden alla, kun kipinä karkaa helposti. Auton pysähtyminen syvään veteen ei naurata yhtään. Tietysti snorkkeli estää veden pääsyn koneeseen vaikkei ihan veden alla oltaisikaan.
Vedessä ajamisessa on aika paljon huonoja puolia, enkä itse pidä siitä. Pahimpina tulee mieleen:
* Veden pääsy akseleihin ja vaihteistoihin (kannattaa ainakin tarkastaa kaikki öljyt vedessä ajamisen jälkeen)
* Kytkimen painelaakerin ruostuminen (ei kallis osa, mutta työläs vaihtaa)
* Konevaurion vaara jos vettä kuitenkin pääsee imupuolelle.
* Yleinen ruostuminen, varsinkin verhoilluissa autoissa, kun sisustus kastuu
T, Antti
|