Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso
Mulla oli joskus sellanen kiihtyvyysanturi autossa kiinni joka piirsi käppyrää auton kiihtyvyydestä ja nopeudesta yms, niin kyllä se kiihtyvyys meni jokaisessa vaihdossa (manuaalilla) negatiiviseksi (ilmanvastus) ja vauhti lähtee heti laskemaan sen vaihtohetken ajaksi.
|
Joo-o, mutta se kiihtyvyyden negatiivisuus saa olla rajua jos siihen leikkausnopeuteen on tultu rajusti. Ei riitä moottorijarrutus.
Edelleen:
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
On hiukan eri asia alkaako rajotin pätkyttää vehkeessä joka on kelannut vauhtia siihen kuuteenkymppiin puol minuuttia kuin tapauksessa että laite sinkoaa eteenpäin 1G:n voimalla ja kuudeskybässä painetaan kytkin pohjaan?
|
Ja mitä painavampi kampe niin sitä enempi vaaditaan hillitsimiltä että vauhti pysyy säädetyssä.