Viestiketju: Jousto hukassa ??
Näytä yksittäinen viesti
  #21  
Vanha 28.03.2005, 07:00
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Se oli suoraa matkaa ramppia pitkin, niinkuin siinä luki. RTI-indeksiksi tuli 1025 ja pyörän nostoiksi 890 mm. Tästä lisää: http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=14185

Tässä vielä kuva tuosta tilanteesta:



Siinä olet kyllä väärässä, kun väität akselivälin vaikuttavan akselien kiertymiseen. Jos katsot rampilla olevaa autoa edestä ja näet akselien kiertyneen vaikka 15 + 20 astetta, niin auton lyhentäminen tai pidentäminen ei muuta noita kulmia yhtään. Eri akseliväleillä olevat vakio-Land Roverit menevät akselivälistä riippumatta rampilla likimain yhtä pitkälle (eli nostavat yhtä tassua yhtä hyvin), mutta pitkäakselivälisten RTI tulee huonommaksi. Tyhmää.

Jos samalla autolla taas muutetaan raideleveyttä vanteilla, niin kulmat pysyvät ennallaan, mutta nosto kasvaa. Eli raideleveydellä voisi rampin noston skaalata, mutta akselivälillä ei.

Puhdas nosto on hyvä mittari, kun niillä akselien kiertokulmilla ei oikein tee mitään. Nostoon ei vaikuta erillisjousituskaan mitenkään. Nostoa on helppo ajatella maastossa.


T, Antti

Edited by - Ahosensetä on 28/03/2005 08:01:22
Vastaa lainaten